poniedziałek, Listopad 19, 2018

Jak wybrać odpowiednie buty na snowboard?

0
Jak wybrać odpowiednie buty na snowboard?

Wygodne i dobrze dopasowane buty snowboardowe to precyzyjna kontrola nad deską, mniejsze ryzyko kontuzji i komfort na stoku. Pęcherze, odciski i otarcia potrafią skutecznie zepsuć przyjemność z jazdy, nawet w idealnych warunkach pogodowych. Każda stopa ma nieco inną budowę, więc nie istnieje coś takiego jak uniwersalny model buta dla wszystkich. Niezależnie od tego, czy jesteś doświadczonym snowboardem, czy dopiero stawiasz pierwsze kroki na desce, warto poświęcić trochę czasu na dobranie odpowiedniego rozmiaru i modelu butów. Wybór na rynku jest ogromny, więc poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jak zawęzić listę rozpatrywanych opcji.

Pompki – co należy wiedzieć o tych ćwiczeniach?

0
Pompki – co należy wiedzieć o tych ćwiczeniach

Pompki to jedne z najpopularniejszych ćwiczeń wzmacniających górną partię ciała. Ich ogromną zaletą jest prostota. Można je wykonywać praktycznie w każdym miejscu – w domu lub w parku. Jednocześnie są one bardzo skuteczne. Poniżej znajdziecie kilka bardzo przydatnych informacji na temat pompek.

Stosowanie nici dentystycznej – wymysł czy obowiązek

0
Stosowanie nici dentystycznej - wymysł czy obowiązek

Nie mam czasu, zdolności manualnych, a nitkowanie jest bolesne.

To jedne z wielu wymówek dotyczących stosowania nici dentystycznej. Samo szczotkowanie jednak nie gwarantuje optymalnej czystości naszej jamy ustnej. Za pomocą szczoteczki często ciężko jest nam dotrzeć do przestrzeni aproksymalnych, czyli miejsc, w których stykają się zęby. Jedynie umiejętne nitkowanie jest w stanie zapewnić nam stuprocentową czystość trudno dostępnych obszarów.

Codzienne stosowanie nici dentystycznej

Chcąc uniknąć próchnicy, parodontozy, czy leczenia endodontycznego wokół którego narosło wiele tajemnic – powinniśmy używać nici codziennie.

Lekarz stomatolog w łatwy sposób może rozpoznać kto ten zabieg wykonuje regularnie, a kto nie. W przypadku nieużywania nitki dentystycznej dziąsła często stają się zaczerwienione, łatwiej  gromadzi się również kamień nazębny.

Nitka dentystyczna – charakterystyka, rodzaje i wybór

Wszystko zależy od naszych indywidualnych preferencji i potrzeb. Na rynku istnieje wielu producentów nitek dentystycznych, możemy wybierać również spośród wielu typów. Wśród nich występują takie jak: woskowane lub niewoskowane, z fluorem, wybielające, miętowe, dodatkowo odświeżające oddech, czy antybakteryjne. Dodatkowo, nici super floss – do czyszczenia aparatów ortodontycznych czy mostów.

Droższe sięgają ceną do 20 złotych, jednak w drogeriach możemy kupić nitkę dentystyczną już w okolicach 5 zł. Powinniśmy wypróbować kilka rodzajów i ocenić, co sprawdza się najlepiej u nas. Nikt przecież nie ma idealnej, anatomicznej budowy zębów. Kluczowym kryterium powinno być to, jak duże przestrzenie międzyzębowe posiadamy, oraz jak wrażliwe są nasze dziąsła.

Proces nitkowania – jak robić to poprawnie

  1. Za pomocą dokładnie oczyszczonych dłoni urywamy około 50 cm fragment nitki dentystycznej.
  2. Nawlekamy nitkę na środkowe lub wskazujące palce dłoni, pozostawiając środkowy, 5 cm fragment napięty.

3.Wprowadzamy nitkę do przestrzeni międzyzębowej, wykonujemy delikatny ruch po zębie, od góry do dołu. UWAGA – nie prawo, lewo.

4.Przenosząc się na kolejny ząb przenosimy się dalej, na czysty kawałek nitki, a używany fragment nawijamy dalej, na palec.

Stosowanie nici dentystycznej jako nawyk podczas codziennego mycia zębów

Nitka jest niezbędna do zapewnienia optymalnej higieny jamy ustnej. Chcąc uniknąć częstych, stresujących i kosztownych wizyt u dentysty powinniśmy zacząć traktować ten zabieg poważnie, jako nieodłączny etap czyszczenia naszych zębów. Do wyrobienia nawyku potrzeba 21 dni, przekonaj się i zacznij już dziś, a swoją drogę możesz rozpocząć z urządzeniami marki Jetpik: https://jetpik.pl/pl/c/JETPIK-model-JP-50/20

Ubezpieczenie od kosztów rezygnacji z podróży – kiedy warto je mieć?

0
Ubezpieczenie od kosztów rezygnacji z podróży - kiedy warto je mieć?

Życie bywa nieprzewidywalne i tym samym potrafi ono skutecznie udaremnić nasze plany. Zasada ta znajduje zastosowanie również w przypadku wakacyjnych wyjazdów. Czasami bowiem możemy nagle zachorować, popaść w tarapaty finansowe lub mieć problemy rodzinne, co będzie skutkować niemożnością udania się na wymarzony urlop. Co zrobić w takim przypadku, gdy mamy już wykupioną wycieczkę?

Rajska Turcja – kraj między czterema morzami

0
Rajska Turcja – kraj między czterema morzami

Turcję corocznie odwiedzają tysiące turystów z całego świata. Nietrudno się dziwić, ponieważ to kraj oferujący wiele wspaniałych atrakcji nie tylko dla tych, którzy kochają leniwy relaks na piaszczystych plażach, lecz także dla miłośników zwiedzania i wszystkich łaknących niezapomnianych przygód.

Jak ubrać się w góry?

0
Jak ubrać się w góry

Polskie góry są piękne – zarówno latem, jak i zimą. Nic dziwnego, że spora część turystów wybiera południe naszego kraju jako wakacyjny cel. Wędrówki po szlakach są wspaniałe, ale wymagają dobrego przygotowania – zwłaszcza przy wysokich łańcuchach.

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, jak niepewna bywa pogoda w górach. Nie wiedzą też, że piesze wycieczki bywają męczące i nie zawsze potrafią oszacować straty energii, czy ciepła. Dlatego przed wyruszeniem w drogę, należy zebrać ekwipunek. W szczególności musimy zadbać o strój, ponieważ to od niego będzie zależeć nasz komfort. Na rynku znajduje się wiele marek, które oferują profesjonalną odzież dla turystów, sportowców i wyczynowców. Jedną z najczęściej polecanych jest The North Face, ponieważ nadaje się zarówno dla profesjonalistów, jak i amatorów.

Buty

Częstym błędem popełnianym przez niedoświadczonych turystów jest zakładanie złego obuwia. Nie tak rzadkim widokiem są osoby wspinające się na Giewont w klapkach, a nawet w butach na obcasie. Niektórzy wybierają się na najwyższe szczyty w zwykłych trampkach, czy obuwiu sportowym. Tymczasem buty decydują nie tylko o naszej wygodzie podczas wycieczki, ale przede wszystkim o bezpieczeństwie.

Na wędrówki polecane są buty trekkingowe za kostkę, najlepiej nieprzemakalne. Takie modele możemy znaleźć w kolekcji The North Face za przystępną cenę. Warto zainwestować w tak dobre buty – posłużą nam podczas niejednego wypadu. Buty trekkingowe mają profilowaną podeszwę, która jest stworzona właśnie z myślą o górskich szlakach. Specjalna podeszwa zapobiega poślizgom stopy w trakcie chodzenia. Trzeba pamiętać, że nawet w największe upały możemy trafić na omszałą kłodę, czy śliski kamień. Profesjonalne obuwie zapewnia doskonałą przyczepność i poprawia nasze bezpieczeństwo.

The North Face

Skarpety

Bardzo istotną częścią garderoby są skarpetki. To one odpowiadają za komfort i zdrowie stóp. Musimy pamiętać o nich pamiętać nawet w najgorętsze dni, ponieważ noszenie odpowiednich skarpetek zapobiega otarciom i odparzeniom. Szczególnie polecane są modele termoaktywne, w których stopa nie poci się.

Coś ciepłego

Pogoda w górach potrafi zmienić się z godziny na godzinę. Bezchmurne i słoneczne niebo nagle zaczyna zachodzić chmurami, z których pada zimny deszcz, zrywa się wiatr, przychodzi burza. Jeżeli mamy zamiar wybrać się na nieco dłuższą wędrówkę, musimy pamiętać o zabraniu kurtki przeciwdeszczowej. Na nieco chłodniejsze dni przyda się również polar The North Face, który można zabrać do plecaka. Jest lekki, niezbyt gruby, ale doskonale zapewnia ciepło.

Dlaczego warto jeździć na rowerze?

0
rowery górskie

Wszyscy staramy się prowadzić w miarę aktywny tryb życia. Wiemy, że to właśnie sport jest w stanie najlepiej zadbać o cały nasz organizm. Próbujemy go uprawiać w każdej wolnej chwili, mając świadomość tego, że pozytywnie zadziała to na nasze ogólne samopoczucie, kondycję, wytrzymałość czy nawet odporność. Z aktywności fizycznej możemy też czerpać gigantyczną przyjemność – zaproponują nam ją m.in. rowery górskie. Jeśli tylko ostatnio mieliśmy mały zastrzyk gotówki, spróbujmy zainwestować w taki pojazd. Przekonajmy się, jak wspaniałe potrafi być kolarstwo.

Na pewno uwielbiamy to uczucie wiatru we włosach, wolności, pełnej swobody i całkowitego zapomnienia. Jazda na rowerze wyzwoli w nas te wszystkie radosne emocje. Na swoim dwukołowym pojeździe będziemy mogli pokonywać najróżniejsze trasy – rozpoczynając od tych zupełnie łagodnych i leśnych, kończąc na ekstremalnych stokach górskich. Całkowicie za darmo (nie licząc wcześniejsze inwestycji w rower) będziemy zwiedzać pobliskie okolice, odkrywać nowe miejsca i zapoznawać się z fantastycznymi krajobrazami. Przy okazji popracujemy też nad swoim ciałem. Najprostszy rower górski zmusi wszystkie mięśnie naszych nóg do aktywnego działania. Wjeżdżając nawet na niewielkie górki, będziemy musieli mocno spiąć uda i pośladki, tym sposobem pobudzając je do wzrostu. Zjeżdżanie ze stoków pozwoli nam natomiast popracować nad wyglądem łydek. Przy jeździe na rowerze wbrew pozorom pracują także mięśnie rąk, które muszą utrzymywać kierownicę w odpowiedniej pozycji. Im częściej będziemy jeździć, tym szybciej dostrzeżemy pozytywne zmiany w swojej sylwetce. Nareszcie zaczniemy prezentować smukło, a nasza ogólna sprawność czy kondycja ulegną zdecydowanej poprawie.

Na stronie www.bikester.pl możemy wręcz przebierać w różnorodnych rowerach górskich. Jeśli nigdy wcześniej nie mieliśmy z nimi do czynienia, początkowo sięgnijmy po jeden z prostszych i tańszych modeli. Później możemy go zawsze zastąpić czymś lepszym. Stopniowo wdrażajmy tę nową aktywność do swojego życia.

Przejedzenie – skutki świątecznego obżarstwa

0
przejedzenie

Drobne odstępstwa od kuracji i małe przewinienia zdarzają się najlepszym. Bywa, iż jesteśmy naprawdę wielką ochotę na hamburgera, czekoladę, lub lody, że nie potrafimy skupić uwagi na jak innym, dopóki nie zaspokoimy apetytu. Nie czyni to naganne, gdy zdarza się okazjonalnie i nie stoi się naszym nawykiem. Gorzej, gdy coraz częściej nie potrafimy zachować umiaru w życiu. Wyjątkową okazją do folgowania ograniczeniom dietetycznym są święta, rodzinne uroczystości oraz przyjęcia. Nasza tradycja sprzyja wielogodzinnym biesiadowaniom. Są domy, w jakich stoły uginają się od smakołyków, a świąteczny poranny posiłek przeciąga się aż do kolacji. Nic dziwnego, iż po tak obfitym ucztowaniu nasz system trawienny odmawia posłuszeństwa. Efekty przejedzenia są nieobce wielu osobom.

Jeśli zjadłeś za wiele…

Przeciążony trawieniem organizm błaga o przerwę w życiu, jednak niejednokrotnie lekceważymy jego wołanie. Zamiast odrobiny wysiłku fizycznego w postaci chociażby spaceru, serwujemy mu kolejną porcję pyszności, jakim nie sposób było się oprzeć. W rezultacie męczą nas uciski brzucha, wzdęcia, mdłości czy zgaga, a czasem mdłości, lub laksacja. To największe sygnały niestrawności oraz przejedzenia. Jesteśmy zmęczeni oraz ociężali – organizm całą energię zużywa na trawienie. Niekorzystnie zmienia się flora bakteryjna naszego układu trawiennego. Lub jest pewien sposób na wyeliminowanie przykrych choroby? Co wykonać, żeby każde wspaniałe otrzymanie nie kojarzyło nam się z gastrycznym dyskomfortem?

efekty przejedzenia - jak poradzić sobie z obżarstwem

Jak skończyć się od łakomstwa?

Każdy dietetyk radzi osobom, jakim zależy na racjonalnym odżywianiu, żeby posiłki jeść powszechnie, i w małych dawkach. Święta to świetny okres, w jakim a nie winni porzucać dotychczasowych przyzwyczajeń. Nasz żołądek pracuje na co dzień w ustalonym rytmie. Przyzwyczajony jest do pewnych liczby pokarmu. Głodzenie się od rana, żeby w porze obiadu skosztować wszelkich pyszności jest niezwykle niezdrowe. Pusty żołądek dostaje szybko ogromną porcję jedzenia, której nie jest w stanie strawić. Zjadając normalne śniadanie oraz lunch, w porze posiłku nie rzucamy się na potrawy z wilczym apetytem. Zjemy mniej, iż w wolniejszym tempie, dokładniej przeżuwając. Nasz żołądek nie będzie niepotrzebnie rozciągnięty do nienaturalnych rozmiarów, jego realizacja będzie była w normalnym rytmie, podobnie, jak bycie trzustki oraz wątroby.

Wsparcie dla układu trawiennego

Bywa jednak tak, iż nasz wrodzony nieposkromiony apetyt za nic ma dobry rozsądek i dobre rady. Wiedząc, iż świąteczne biesiadowanie skończy się dla nas tradycyjną niestrawnością, przygotujmy się jak najlepiej, do tej sytuacji przy pomocy wspomagaczy układu trawiennego w postaci herbat ziołowych, naparów oraz suplementów kuracji. Naszej przemianie materii oraz układowi pokarmowemu przyczyni się pomoc. Czego szukać w aptece i sklepie zielarskim? Lub jest ratunek przed obżarstwem? Oczywiście – oto parę cudownych preparatów.

Inulina

W zwykłej formy jest ona dostępna w roślinach takich, jak: goryczka, czosnek, mniszek lekarski, cykoria, jeżówka, łopian, agawa, karczochy czy szparagi. To odpowiedni prebiotyk przywracający równowagę flory bakteryjnej w przeciągu pokarmowym. Znakomicie oddziałuje też na odporność organizmu.

Mleko na noc – czy może pomagać?

0
mleko przed snem

Opinie, iż mleko wykazuje dobroczynny nacisk na sen jest już całkiem długą historię. Już przed kilkoma dekadami zreferowano, iż dorośli, którzy przed pójściem spać pili mleko z płatkami kukurydzianymi, przejawiali znaczną skłonność do nieprzerwanego snu. Dzięki metodzie zwanej elektroencefalografią (EEG), którą używa się do analizowania bioelektrycznej pracy mózgu. zaobserwowano także, iż u osób starych długość snu jest bardzo większy, jednak także sporadycznie następują przerwy po zjedzeniu przed snem kaszy na mleku. Poza tym im przez większy czas je się wykorzystuje, tym wykazuje lepszą efektywność. Przypuszczalnie odpowiedzialność za to może ponosić wyłącznie odpowiedź warunkowa na mleko, którą mamy już w dzieciństwie, ponieważ jak wiadomo, niemowlaki lepiej zasypiają po karmieniu. Co zatem takiego jest w sobie mleko, iż uważa się je za naturalny sposób na zasypianie? A nawet peptydy opioidowe, których prekursorem jest też gluten pszenny. Peptydy opioidowe wykazują nacisk na pracę układu nerwowego, w tym pomiędzy innymi zmniejszają odczuwanie ucisku i mogą uspokoić. W mleku odnajdziemy także tryptofan, potrzebny aminokwas egzogenny, który pomaga w wytwórczości serotoniny oraz melatoniny. Wśród ich pracy sugeruje się właśnie regulację snu. Natomiast opinia, iż to dziś on ponosi odpowiedzialność za nasenne funkcjonowanie mleka, nie przekonała wszelkich, a wszystko więc, iż zawartość tryptofanu nie jest aż tak znaczącą, żeby mógł przysłużył się do szybszego zaśnięcia. Nikogo nie winno zdziwić i to, jeśli spotka się ze stwierdzeniem, iż ciepło mleko umożliwia spokojny sen właśnie więc, iż jest gorące. Sam fakt pica rozgrzewającego napoju powoduje przyjemne odczucia, co sprawia, iż opanowuje nas błogi stan oraz szybciej udaje nam się zasnąć.

czy picie mleka na sen ma dobry wpływ

Jak zapewnić sobie dobry oraz spokojny sen?

Zastanawiasz się, lub wypicie mleka przed snem może ułatwić Ci spokojnie przespać noc? Gdy tak, to potrafisz się o tym ująć w tradycyjny sposób, możesz wypić na wieczór, chociaż szklankę tego doskonałego oraz jednocześnie pełnowartościowego napoju. Gdy tenże sposób nie przyniesie Ci oczekiwanych efektów, to jednak możesz wypróbować różne opcji na dobry oraz spokojny sen w nocy. Wśród polecanych naturalnych ziół, które wykazują funkcjonowanie wspomagające zasypianie, wyróżnić można kozłka lekarskiego, melisę lekarską, chmiel i rumianek pospolity. W wypadku tego tego nie tylko rumiankowa herbatka może sprawić cuda, jednak także zyskiwany z jednej rośliny olejek eteryczny. Jeśli jesteśmy zaraz przy temacie olejków, to o w praktyce sprawdzić, jak objawia się aromat lawenda. W tym celu można do wieczornej kąpieli dołączyć parę kropli olejku, żeby ukoić umysł oraz ciało.

Które są najpopularniejsze powody bezsenności?

Potencjalnych powodów, jakie potrafią spowodować kłopoty z zasypianiem, jest niezwykle wiele. Do niejednokrotnie wymienianych zakwalifikować można stres, schorzenia rytmu dobowego ( jakie są powszechnie efektem podróży), nieodpowiednie zwyczaje połączone ze snem ( w tym np. późne oglądanie TV, nieregularne godziny zasypiania) i jedzenie wieczorem za obfitych posiłków.

Skuteczność Argininy

0

Kwas endogenny, kwas 2-amino 5-guanidynowalerianowy, wreszcie kwas, który powstaje w organizmie człowieka wytworzony poprzez inne istniejące w nim związki – piękna definicja, ale o co właściwie chodzi? To najprostsze wyjaśnienie suplementu diety znanym jako L-arginina, nie bez powodu określanym cegiełką budująca białko w organizmie. Czy pomoże Ci w odchudzaniu? Przeczytaj, a dowiesz się więcej…