niedziela, Wrzesień 15, 2019

Bóle mięśni nóg – objawy, jak leczyć?

0
Bóle mięśni nóg - objawy, jak leczyć

To całkiem normalne, że po biegu odczuwasz ból w mięśniach nóg. Jeśli jesteś początkującym biegaczem obolałe nogi po biegu to znak, że Twoje ciało przyzwyczaja się do innego rodzaju wysiłku fizycznego. Pojawiający się ból to tak zwane zakwasy, które ustępują po kilku dniach. Taki ból może przytrafić się także doświadczonym biegaczom, jeśli tylko zwiększą częstotliwość i intensywność treningów. Jak radzić sobie z objawami i czy istnieją jakieś sposoby, żeby pozbyć się uciążliwego bólu?

Zakwasy – skąd dokładnie się biorą?

Zakwasy są znanym każdemu biegaczowi oraz innym osobom mającym styczność z aktywnością fizyczną bólem mięśni, pojawiającym się po intensywnym wysiłku fizycznym. Ból powstaje, ponieważ podczas treningu nasze mięśnie wytwarzają kwas mlekowy powodujący obrzęk i mikrouszkodzenia. Taki proces to tak zwana glikoliza beztlenowa. Podczas biegu nasz organizm potrzebuje więcej tlenu i energii, niż nasz organizm jest w stanie dostarczyć. Tym samym zmuszamy nasze ciało do produkcji energii bez wystarczającej ilości tlenu. To powoduje zamianę niektórych związków w procesach jej wytwarzania, przez co wydziela się kwas mlekowy, zakwaszający nasze mięśnie i powodujący ogromny ból oraz dyskomfort przez parę dni po treningu. Bardzo często odczuwamy ból w mięśniach nóg, ponieważ jako amatorzy nie potrafimy wykonać prawidłowej rozgrzewki. Nasze mięśnie nie są wtedy prawidłowo przygotowane do treningu i tak intensywnego wysiłku fizycznego. Często prowadzi to do pozrywania włókien mięśniowych lub poważniejszych uszkodzeń mięśni.

Bóle mięśni nóg – jak leczyć?

Ból mięśni nóg potrafi bardzo dokuczać – szczególnie podczas wykonywania zwykłych, codziennych czynności. Wiele osób próbuje radzić sobie z nim tabletkami przeciwbólowymi, by nie odczuwać takiego dyskomfortu. Niestety może się to nie sprawdzić, gdyż stosowanie leków przeciwbólowych przez dłuższy czas  może zaburzyć proces wzrostu mięśni, przez nieprawidłową syntezę białek. Używanie okładów lodowych również może mieć negatywny wpływ na nasze mięśnie, ponieważ mogą łagodzić stan zapalny, który specjalnie wywołaliśmy trenując. W takim razie nasz trening byłby na marne.

Pozytywny wpływ na leczenie objawów bólu mięśni nóg po treningu, ma masaż wałkiem piankowym, ponieważ zmniejsza napięcie naszych mięśni i utlenia je.

Na zakwasy i wszelkie bóle mięśniowe warto spożywać też specjalne środki, które może nie zniwelują, ale na pewno zmniejszą objawy. Do takich środków należą:

  • kofeina, która pomaga blokować receptory adenozyny i zapobiega uciążliwej bolesności;
  • kurkumina zwalczająca stany zapalne i ból.

Po treningu wskazane jest zjedzenie wysokobiałkowego posiłku, który może pomóc w szybszej regeneracji pozrywanych włókien mięśniowych, za czym idzie zmniejszenie bólu nóg po treningu.

W przypadku bardzo silnego bólu zalecana jest tak zwana maść na zakwasy (doskonałym rozwiązanie będzie Levasan Maxxhttps://bol-stawow.pl/masc-regenerujaca-stawy-levasan-maxx/), która ma właściwości przeciwzapalne i przeciwbólowe. Jest to zwykła maść rozgrzewająca mięśnie (np. https://bol-stawow.pl/masc-na-bol-stawow-artrovex/), która sprawia, że jesteśmy w stanie  poruszać się w normalny sposób. W swoim składzie najczęściej zawiera ibuprofen.

Jeżeli decydujemy się na profesjonalne uprawianie biegania i regularnie wykonujemy treningi, warto skonsultować się z fizjoterapeutą, który masażami zniweluje wszelkie uciski, a także bóle mięśniowe spowodowane ciężkimi i intensywnymi treningami.

Olejek CBD a sport – co warto wiedzieć?

0
Olejek CBD a sport

Przyjmowanie różnych suplementów diety przez sportowców od zawsze rodziło wiele pytań i kontrowersji. Jak na tym tle wypada olejek CBD, którego sława wciąż rośnie? Dowiesz się z poniższego artykułu.

Kto powinien stosować asparaginę i jakie są tego skutki?

0
Kto powinien stosować asparaginę i jakie są tego skutki

Asparagina w wielu artykułach i w szkole występuje pod innymi nazwami, takimi jak kwas d-asparaginowy, D, DAA lub kwas Asp. W uproszczeniu jest to aminokwas, który naturalnie występuje w naszym ciele. Wytwarzana jest przez podwzgórze i w przysadce mózgowej. Można jednak (a w niektórych przypadkach, nawet powinno się), przyjmować ją w postaci kapsułek, uzupełniając w ten sposób jej poziom w organizmie.

Łatwiejsze dbanie o formę dzięki dietom pudełkowym

0
Łatwiejsze dbanie o formę dzięki dietom pudełkowym

Dla sporej grupy osób dbanie o wygląd i atrakcyjną sylwetkę jest bardzo istotną częścią życia i stanowi wyraz zdrowia i dobrej kondycji. Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest prowadzenie zdrowego stylu życia. Nie każdy rozumie co to oznacza, dlatego najlepiej zdobyć wiedzę na ten temat i jeść to, co przynosi pożytek naszemu organizmowi.

Ogromne znaczenie sposobu odżywiania

Nie każdy ma czas na to, aby samodzielnie przygotowywać posiłki dla siebie i swojej rodziny, ale każdy chciałby jeść to, co smaczne i syte. Rozwiązaniem mogą być wtedy diety pudełkowe. Prawidłowo zbilansowany posiłek stanowi podstawę naszego dobrego samopoczucia. Czujemy się po nim lekko i nie cierpimy na niestrawność. Część osób nie zna umiaru w jedzeniu i bagatelizuje fakt, jak duże ma ono znaczenie. Są ludzie, którzy bardzo nie lubią gotować, ale zależy im na zdrowiu. Fantastyczną alternatywą, która cieszy się dużą popularnością staje się catering dietetyczny. Charakteryzuje się dobrze zbilansowaną porcją posiłku dopasowanego do naszych potrzeb. To duża oszczędność czasu, którego nie musimy przeznaczać na robienie zakupów i przygotowywanie posiłku i fantastyczne rozwiązanie dla zapracowanych osób, które nie chcą pozostawiać jedzenia przypadkowi, ale zależy im na wartościach odżywczych. Osoby, które zdają sobie sprawę z tego, że to, co znajduje się na ich talerzu ma olbrzymie znaczenie, mają szansę być w lepszej kondycji i mieć więcej energii.

Regularne posiłki o ustalonej porze

Diety pudełkowe sprawdzą się również dla osób, które chcą zrzucić zbędne kilogramy, ale nie mają wystarczającej determinacji do tego, aby przygotowywać sobie posiłki. W odchudzaniu i dbaniu o formę bardzo ważne jest to, aby się nie głodzić, ale dostarczać ciału tego, czego potrzebuje. Warzywa i owoce możemy spożywać w różnej postaci – surowe, gotowane, a także suszone. Zaletą diet pudełkowych jest fakt, że zawsze dostarczane są one do naszego miejsca pracy lub domu o ustalonej porze. Dlatego jemy posiłki o regularnych porach, co ma duże znaczenie, jeśli chodzi o kształtowanie prawidłowego metabolizmu. Dzięki temu nasz umysł i ciało przyzwyczaja się do jedzenia o ustalonych porach i pracuje w sposób zorganizowany i uporządkowany. Jeśli naszej dbałości o siebie towarzyszy aktywność i sport, nie ma wtedy miejsca na gromadzenie zbędnego tłuszczu. Rezultatem takiego postępowania jest nie tylko atrakcyjna sylwetka, ale również prawidłowe wyniki badań, dobry stan skóry i włosów, a także doskonała kondycja. Warto postawić na wysoką jakość i cieszyć się rezultatem.

Gdzie kupić strój piłkarski?

0
Gdzie kupić strój piłkarski?

Gra w piłkę to wspaniała forma aktywności, która interesuje nie tylko mężczyzn, ale również kobiety. Niezależnie od tego, czy gramy amatorski, czy zawodowo powinniśmy zaopatrzyć się w strój piłkarski. Dzięki niemu rozgrywka z pewnością stanie się przyjemniejsza. Możemy samodzielnie skompletować zestaw, który będzie perfekcyjnie dopasowany do naszych indywidualnych potrzeb.

Możliwości jest wiele – istotne jest jednak to, aby nie kierować się wyłącznie niską ceną. Stroje bramkarskie możemy zakupić w niemal każdym dobrym sklepie sportowym. Niestety nie każdy posiada go w swojej najbliższej okolicy. W takiej sytuacji warto wziąć pod uwagę zakupu internetowe. Szeroki wybór produktów ułatwia znalezienie czegoś odpowiedniego dla siebie. Ponadto ceny w e-sklepach są zwykle o wiele niższe, niż stacjonarnie. To również stanowi sporą zaletę.

W pierwszej kolejności warto zwrócić uwagę na rozmiar. Zbyt małe getry piłkarskie będą ograniczać ruchy, a tym samym zmniejszać efektywność na boisku. Nie należy kierować się wyłącznie oznaczeniem typu S, M, L. Istotne jest to, aby zapoznać się z tabelą rozmiarów. Rozmiar ubrań sportowych może różnić się ze względu na producenta. Zamawianie kompletów piłkarskich w ciemno jest więc kompletnie bez sensu. Na uwagę zasługuje fakt, że w sklepach sportowych bez większego problemu znajdziemy zestawy ubrań dla dzieci w wieku przedszkolnym.

stroje bramkarskie

Z pewnością powinniśmy unikać ubrań sportowych uniwersalnych. Mowa tutaj w szczególności o zestawach dla nastolatków i dorosłych. Godna zaufania marka posiada podział na komplety dla kobiet oraz mężczyzn. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że budowa takich ubrań nieco się od siebie różni. Modele dla kobiet zwykle są nieco węższe w ramionach, a szersze w biodrach. Oczywiście rozmiarówka między strojami damskimi a męskimi także się różni.

Wybierając stroje piłkarskie zwróćmy uwagę na materiał. Najlepiej, aby był on termoaktywny. Powinniśmy unikać tworzyw sztucznych, które nie przepuszczają powietrza. Podczas rozgrywki będziemy odczuwać dyskomfort. Wysokogatunkowe materiały gwarantują optymalne odprowadzanie wilgoci. Pot jest skutecznie odprowadzany do warstw wierzchnich, a więc możemy zachować świeżość podczas całego meczu. Zmniejsza się również ryzyko pojawienia się nieestetycznych plam. Taki materiały są także lekkie, a więc komfortowe w użytkowaniu. Elastycznie dopasowują się do użytkownika. Są wytrzymałe oraz odporne na negatywne oddziaływanie czynników zewnętrznych. Bez trudu wyeliminujemy wszelkie zabrudzenia.

Jakie składniki powinien zawierać dobry spalacz, a jakich składników lepiej unikać?

0
Jakie składniki powinien zawierać dobry spalacz, a jakich składników lepiej unikać

Spalacze tłuszczu to jedne z najpopularniejszych suplementów diety dostępnych na rynku. Sięgają po nie dosłownie wszyscy, począwszy od pań w średnim wieku, poprzez kulturystów, skończywszy na eleganckich mężczyznach pod krawatem. Pytanie jednak, jak wybrać dobry spalacz? Najważniejszy jest skład, dlatego warto wiedzieć, jakie składniki powinny się w nim znaleźć, a jakich należy unikać.

Rozwiń mięśnie całego ciała

0
Rozwiń mięśnie całego ciała

Sztywne obręcze zawieszone na linach lub taśmach zajmują nie wiele miejsca w domu, na siłowni prowizorycznej jak i profesjonalnej. Można na nich wykonywać proste ćwiczenia oraz akrobacje dla bardziej zapalonych sportowców. Trening z wykorzystaniem kółek różni się znacznie od tego na np. drążku, najważniejszą różnicą jest potrzeba zachowania równowagi podczas korzystania ze wspomnianych wcześniej okręgów. Wzmacnia to siłę jak i wytrzymałość mięśni całego ciała, nic więc dziwnego że to urządzenie zatriumfowało wśród osób uprawiających crossfit czy street workout.

Gimnastyka na okrągło

Jedną z wielu zalet jest aktywizowanie mięśni głębokich co za tym idzie są świetne do przygotowania sylwetki na lato. Kolejnym plusem będzie wyrabianie poczucia równowagi, korzystanie z kółek gimnastycznych wymaga od sportowca umiejętności wyczucia co angażuje kolejne mięśnie. Wzmacnianie stawów całego ciała to kolejny wspaniały efekt tego urządzenia. Prawda jest taka że zalet jest mnóstwo, a kółka nie zagracą nam domu czy garażu – można zamontować je wszędzie.

Od czego zacząć?

Kółka gimnastyczne to jedno z tych urządzeń, na których można ćwiczyć na wiele sposobów. Od pospolitego podciągania wzmacniającego mięśnie ramion i klatki piersiowej po wznosy nóg odpowiadających za mięśnie brzucha i pleców.

Warto spróbować tak zwanych powietrznych pompek, aby zacząć należy złapać obręcze, odchylić się do przodu i postawić stopy na ziemi tak by tylko dotykać ją palcami. Następnie ugiąć łokcie i przenieść klatkę piersiową do przodu, tak aby była w równej linii z dłońmi opartymi na kołach. Pamiętając aby stopy nie odrywały się od ziemi.

Kolejnym ćwiczeniem do przetestowania będzie podciąganie górnej części tułowia. Należy ustawić się plecami do podłogi oraz złapać kółka gimnastyczne tak by kciuk skierowany był do wewnątrz. Następnie wyprostować nogi tak aby pięty dotykały ziemi, na nich oraz na rękach powinien opierać się ciężar ciała. Prostując ręce poczujemy że triceps pracuje, po tym trzeba wrócić do pozycji wyjściowej i powtórzyć podciągnięcie. Łatwo można sobie wyobrazić że ćwiczenia te wymagają sporych umiejętności balansowania ciężarem ciała.

Podciągając proste nogi do góry tak aby tworzyły z tułowiem kąt prosty to ćwiczenie wymagające sporo siły, dzięki niemu uzyskamy wspaniały płaski brzuch godny modelek czy piłkarzy. Jak zostało wspomniane wcześniej większość sportowców posiada w swojej kolekcji sprzętu właśnie kółka gimnastyczne.

Jak wybrać swoje kółka?

Jest to zakup na którym nasz portfel nie ucierpi, jednak nie warto kupować pierwszych lepszych. Należy zwrócić uwagę na materiał oraz średnicę kółek, tak aby dobrać je do swoich potrzeb. Kolejną wytyczną jest maksymalne obciążenie, okręgi różnią się materiałem wykonania, a każdy ma inną wytrzymałość. Warto zwrócić uwagę na opinie o producencie, jakość może być rożna a cena o kilka złotych większa może skutkować dłuższym użytkowaniem.

Kółka gimnastyczne to podstawowe wyposażenie każdej siłowni, więc podszkolenie się w korzystaniu z nich to dobry pomysł!

Deskorolka czy rolki?

0
Deskorolka czy rolki?

Od kilku lat aktywność fizyczna jest nieodłącznym elementem życia wielu osób. Cieszy fakt, że coraz liczniejsza grupa odbiorców świadomie prowadzi zdrowy tryb życia, włączając w to odpowiednią dietę i sport. Okazuje się, że niektóre aktywności takie jak – jazda na rolkach czy deskorolce są dodatkowo świetną zabawą.

Jazda na deskorolce

Początki jazdy na deskorolce nie są proste. Jest to sport, który wymaga odpowiedniej koordynacji. Deskorolka może się poruszać zarówno do przodu, jak i do tyłu, dlatego niewłaściwy ruch grozi upadkiem i kontuzją. Na początku należy nauczyć się odpowiednio upadać. Najbezpieczniej jest lądować na boku, bo ciało zamortyzuje upadek. Najgorszym rozwiązaniem jest upadanie na dłonie, dlatego, że cały ciężar ciała opiera się wówczas na rękach. Na początku nauki jazdy na deskorolce, należy się czegoś trzymać, by właściwie wyczuć poruszanie się deski. Po pewnym czasie można zacząć jazdę, odpychając się lekko jedną nogą. Początkującym nie poleca się wskakiwania na deskorolkę, bo może to grozić kontuzją. Z czasem można uczyć się konkretnych trików takich jak: grind, noseslide, revert, heelflip czy melon. Z racji tego, że jazda na deskorolce może być kontuzjogenna, szczególnie na początku nauki, należy wyposażyć się w odpowiednie ochraniacze i akcesoria. Poza tym, trzeba mieć dopasowaną do siebie deskorolkę. Szeroki wybór produktów znajdują się na: https://kronos-shop.pl/pol_m_SKATING_DESKOROLKI_Deskorolki-Fiszki-229.html. Na stronie dostępne są deskorolki najwyższej jakości, w wersji klasycznej i fiszki.

Jazda na rolkach

Podobnie jak w przypadku jazdy na deskorolce, ucząc się jazdy na rolkach należy najpierw oswoić się z wyposażeniem. Po założeniu rolek, trzeba wyczuć w jaki sposób należy się poruszać. Podczas jazdy należy lekko ugiąć nogi w kolanach i pochylić się do przodu. Początkujący rolkarze często zapominają o skierowaniu ciała do przodu i podczas upadku lądują na plecach. Bardzo ważne jest, by mieć na głowie kask i ochraniacze na kolana. Podczas pierwszych treningów najlepiej jest trzymać się czegoś jedną ręką i delikatnie odpychać się naprzemiennie nogami. Najważniejsze w tej aktywności fizycznej jest właściwe skoordynowanie ciała.

Zalety obu aktywności

Zarówno jazda na deskorolce, jak i jazda na rolkach mają wiele plusów. Przede wszystkim pozwalają one wysmuklić i wzmocnić nogi. Podczas jazdy na rolach pracują także pośladki i łydki, dlatego wiele kobiet decyduje się właśnie na ten sport. Jazda na deskorolce uczy koordynacji i balansu ciałem. Poza tym, treningi dają ogromną frajdę. W obu sportach można ciągle podnosić swoje umiejętności. W wielu miastach wybudowano specjalne skate parki, gdzie można ćwiczyć triki i jeździć slalomy na rolkach. Nie ma dolnej, ani górnej granicy wiekowej dla zainteresowanych. Jazdę na rolkach czy deskorolce można rozpocząć w bardzo wczesnym wieku, ważne jest, by mieć chęci, zapał i motywację do regularnych treningów.     

W jakie akcesoria narciarskie warto zainwestować?

0
W jakie akcesoria narciarskie warto zainwestować?

Na stokach zimą można dziś spotkać coraz więcej narciarzy amatorów. Polacy pokochali ten sport zimowy, ponieważ dostarcza sporych ilości adrenaliny, jest przyjemny i pozwala na zrelaksowanie się. Wyjazd na narty zimą to często okazja do spędzenia czasu wspólnie z rodziną. Dzieci oczekują na ferie w górach z niecierpliwością, a dla dorosłych jest to też sposób na aktywność fizyczną. Oczywiście, jazda na nartach to hobby dość drogie. Trzeba wyposażyć się w same narty oraz akcesoria takie, jak buty narciarskie, kombinezon, czy okulary. Na szczęście istnieje możliwość skorzystania z oferty wypożyczalni na miejscu. Wiele osób woli jednak zakupić swój własny sprzęt, ponieważ korzystanie z wypożyczalni nie jest wyborem najbardziej ekonomicznym. Szczególnie osoby, które decydują się na takie wyjazdy co roku mogą pozwolić sobie na zakup niektórych akcesoriów, aby móc z nich korzystać latami.

Rashguard MMA, KSW, UFC, sztuki walki

0
Rashguard MMA, KSW, UFC, sztuki walki

W dzisiejszych czasach sztuki walki zyskują na popularności z każdym kolejnym dniem, a sportowcy coraz większą wagę przywiązują również do swojego stroju podczas treningów. Dlaczego ? Z jednej prostej przyczyny – komfort podczas wysiłku jest bardzo ważny, więc trenując MMA czy KSW, musisz mieć wygodne ubranie oraz profesjonalny sprzęt.

Charakterystyka koszulek MMA

Podstawowym elementem, który warto opisać jest bardzo prozaiczny, bo jest nim koszulka, która można używać zarówno przed, w trakcie, ale co ciekawe – po treningu.

Na dzisiejszym rynku istnieje wiele firm zapewniających wysoki standard koszulek MMA, ale, żeby się przekonać jaka będzie dla Ciebie najlepsza warto wcześniej ją przymierzyć lub zmierzyć swoje parametry, gdyż, o ile codzienny T-Shirt może być delikatnie większy, o tyle odzież do sportów walki powinna przylegać do ciała i być dopasowana. Pocieszenie dla początkujących zawodników jest takie, że takie koszulki nie muszą być wcale drogie. Liczne przeceny w sklepach internetowych pozwalają nam czasem wyłowić niezłe perełki.

Koszulki, które noszą zawodnicy UFC czy KSW są również coraz bardziej popularne, dla przechodniów, którzy są po prostu fanami swoich ulubionych pięściarzy i wpasowują się w ramy tak zwanego Street-wearu.

Rashguard

Czym jest Rashguard? Jest to znakomita alternatywa do omawianych wyżej koszulek do KSW, UFC czy MMA. Jest to charakterystyczny typ koszulki, który został stworzony z myślą o sportowcach, którzy lubią „dać w kość” na treningu, gdyż charakteryzują się wspaniałymi parametrami oraz posiadają właściwości termoregulacyjne.

Rashguardy są wykonane z tkaniny, która ma za zadanie odprowadzać wilgoć na zewnątrz, a krój charakterystyczny dla tego modelu doskonale przylega do ciała oraz kluczowy dla właściwości kompresyjne, które poprawiają krążenie krwi, która z kolei ma bezpośredni wpływ na efektywność treningu. Rashguard więc ma dość nietypowe moce jak na koszulkę, gdyż umożliwia szybsze rozgrzanie mięśni, umożliwia skuteczniejszą regeneracje oraz utrzymuje właściwą temperaturę podczas całego treningu.

Zakładając ten typ odzieży możemy poczuć się jak Antonio Banderas w filmie ,,Skóra, w której żyję” ponieważ daje nam to wrażenie jakbyśmy dosłownie zakładali ,,drugą skórę”. Jest to efekt materiału oraz specjalnie wykonanym szwom, a wykonane z silikonu wstawki sprawiają, że się koszulka się nie podwija na przykład podczas podnoszenia na drążku. Nie musimy się również przejmować tym czy nasz wybrany rashguard zniszczy się podczas prania, ponieważ materiał umożliwia nam wielokrotne pranie bez utraty genialnych właściwości.

Dla kogo właściwie jest Rashguard ?

Ta fantastyczna koszulka ma swoje zastosowanie tam, gdzie możemy się porządnie spocić, choć najchętniej sięgają po niego miłośnicy crossfitów czy ogólnie pojętych sportów siłowych. Genialnie spisują się również w potyczkach bojowych jak MMA, Grappling lub już dla bardziej zaawansowanych zawodników KSW czy UFC.

Ostatnio również można je zauważyć na ciałach zawodników mierzących się w Fame MMA, lecz czy są to profesjonalni sportowcy.. To pytanie już zostawmy  do dyskusji. Nie jest to tak, że jest to odzież kierowana tylko dla tych sportów, gdyż gramatura rashguardu spełni swe zadanie również w innych dyscyplinach.

Rynek oferuje szeroki wachlarz możliwości w wyborze stroju, więc każdy na pewno wybierze coś dla siebie. Warto również dodać, że producenci posiadają modele zarówno dla Mężczyzn, jak i dla Pań

Dlaczego są lepsze niż bawełniane koszulki do ćwiczeń ?

Znów na ślinę (a raczej na klawiaturę) ciśnie się jedno słowo – komfort. Mimo, iż koszulki bawełniane są bardzo naturalne i wygodne powinniśmy zostawić jednak do użytku codziennego, aniżeli do dużego wysiłku, ponieważ w mgnieniu oka nasiąka potem w mgnieniu oka, po czym wychładza skórę, kiedy tkanina zaczyna do niej przylegać.

W połączeniu z klimatyzacją na siłowni jest to niezbyt korzystne rozwiązanie dla organizmu. Śmiem twierdzić, że noszenie takiej koszulki jest po prostu niezbyt przyjemne, co wpływa na nasz poziom endorfin wytwarzanych podczas ćwiczeń.

Źródło: https://www.hard-skin.pl

ZOBACZ TEŻ

Odzież na siłownię, czyli czym jest rashguard?

Dobry rashguard taki jak np. https://www.odziezuliczna.pl/sklep/rashguardy to podstawa stroju sportowego. Czym jednak charakteryzuje się ten typ ubioru? Rashgurad, pochodzący z Australii, gdzie chroni surferów...