Przez ostatnie dekady marki streetwearowe dryfowały niepewnie blisko głównego nurtu mody. Nie są już zarezerwowane dla sportowców, których kiedyś przyciągali: są własnością, poszukiwaną przez gwiazdy Hollywoodu, fashionistki, dzieci w wieku szkolnym i miejskich chłopców.
Przez ostatnie dekady marki streetwearowe dryfowały niepewnie blisko głównego nurtu mody. Nie są już zarezerwowane dla sportowców, których kiedyś przyciągali: są własnością, poszukiwaną przez gwiazdy Hollywoodu, fashionistki, dzieci w wieku szkolnym i miejskich chłopców.
Właśnie wtedy, gdy wszyscy myślą, że streetwear nie może być większy, robi to.
Od kilku lat wzrost streetwearów jest jedną z największych historii mody. Sukces ulicznej odzieży ma szerszy sens, gdy spojrzysz na to, jak zmienia się moda i kultura. Ubrania w całym spektrum są coraz bardziej swobodne i czerpią inspirację ze sportu, napędzając popularność takich przedmiotów jak bluzy i zwykłe podkoszulki.
Choć ludzie wciąż mówią o tym jako o niszowym, rozwijającym się ruchu, jego sygnaturach – zwykłych ubraniach, takich jak bluzy i koszulki, logo graficzne, które wydają się być stworzone na wiek Instagrama, fiksacja na punkcie trampek, powiązania z hip-hopem i wspólne poczucie kultury – zgrabnie układają się w sposób, w jaki młodsze pokolenia kupujących żyje i ubiera się.
Ale określenie „streetwear” nie jest czymś, co marki zawsze chcą oznaczać etykietą. Nawet gdy streetwear rośnie, nie jest postrzegany jako prestiżowy i nie kojarzy się z luksusem, jaki ma tradycyjniamoda. Dla niektórych stało się to brudne słowo, a im większe, tym więcej marek chce zachować dystans.
Ale zamiast czegoś odseparowanego, w pewnym sensie streetwear reprezentuje wiele z najbardziej dynamicznych krzyżowych trendów w dzisiejszej modzie. W miarę nastania 2019 roku nie zwalnia tempa.
Czym jest streetwear?
Jedną z rzeczy marek streetwearowych jest nacisk na trójniki graficzne i bluzy, głównie dla mężczyzn (dziś jest mnóstwo kobiet noszących streetwear, ale kultura wokół niego pozostaje zdominowana przez mężczyzn i jest zbyt często frustrująco seksistowskie.) Ale kategoria nie może być zdefiniowana jednym spojrzeniem. Streetwear łączy zróżnicowaną mieszankę stylów: odzież sportową na co dzień, elementy wojskowe, hip-hop i „miejską odzież”, odniesienia do skateboardingu i wiele innych.
Streetwear to po prostu nowoczesna adaptacja do opisu ewolucji. Marki uliczne niekoniecznie muszą być aspiracyjne, przynajmniej jeśli chodzi o status klasy. Ich waluta jest bardziej formą kapitału kulturalnego. https://extremehobby.eu/pl/128-odziez-uliczna